logo

Cum sa iti promovezi pagina prin Facebook Ads

logo

In primul articol din categoria “Pagina de Facebook – Ghid pentru incepatori” am vorbit despre cum sa faci o pagina de Facebook in 4 pasi simpli, despre cateva aplicatii si setari de baza. Acum se presupune ca ai o pagina. Ce faci mai departe?

Scriam si in articolul trecut ca primii pasi dupa ce ai o pagina este sa o faci cunoscuta.

  1. Importa lista ta de clienti si subscriberi in pagina pentru a ii anunta despre noua ta prezenta pe Facebook;
  2. Adauga adresa paginii de Facebook la semnatura din e-mail, la datele de contact din site, la cartea de vizita etc;
  3. Adauga plugin-urile sociale oferite de Facebook pe site-ul tau. Acum poti incepe sa postezi pe wall!

Ce faci daca afacerea ta este noua, daca site-ul nu are vizitatori pe care sa ii aduci in pagina de Facebook, daca nu ai inca subscriberi sau clienti? Pluginurile nu te vor ajuta foarte mult pentru moment (dar tot este bine sa le integrezi, mai ales daca ai de gand sa promovezi site-ul pe Google sau prin alte medii). In acest caz, promovarea prin Facebook Ads este o metoda foarte buna de a atrage fani.

 

Despre Facebook Ads:

 

Conecteaza-te cu cele 3 milioane de romani care sunt pe Facebook in acest moment. Alege-ti audienta in functie de locatie, varsta si interese. Iti poti promova atat site-ul cat si pagina de Facebook sau chiar un eveniment. Controleaza-ti bugetul zilnic, ajusteaza-l oricand doresti, alege dintre doua metode de plata, CPC (platesti oricand un user da click pe reclama ta) sau CPM (platesti per mia de afisari).

Creeaza-ti Reclama ta pe Facebook in 4 pasi simpli:

  1. stabileste-ti scopul
  2. stabileste publicul tinta
  3. creeaza reclama si seteaza-ti bugetul
  4. intelege politicile de advertising stabilite de Facebook si procesul de aprobare a reclamelor

 

1. Stabileste-ti scopul

 

Primul pas pentru reusita unei campanii de marketing pe Facebook este sa definesti ce este important pentru tine, ca proprietar de business. Vrei sa maresti vanzarile, sa devii cat mai cunoscut pe plan local, sa promovezi un anumit eveniment, sau sa primesti cat mai multe Like-uri?

Daca vrei sa faci cunoscute produsele, serviciile, compania sau pagina de Facebook, atunci scopul tau ar putea suna cam asa:

  • vreau ca lumea sa stie despre existenta companiei sau a paginii de Facebook
  • vreau ca brandul meu sa fie recunoscut
  • vreau sa adun cat mai multi oameni interesati de serviciile mele (lead-uri), pentru ca mai apoi sa reusesc sa le vand serviciile sau produsele mele

 

Daca doresti ca vizitatorii sa faca anumite actiuni pe pagina de Facebook sau pe site-ul tau, atunci scopul tau se poate traduce in urmatorul fel:

  • vreau sa adun cat mai multe Like-uri pentru pagina mea de Facebook
  • vreau sa cresc numarul de vizitatori pe site sau magazin online
  • vreau sa ofer clientilor de pe Facebook un cupon de reduceri cu scopul de a creste vanzarile

 

Gandeste-te ce anume vrei sa faci si stabileste-ti un singur scop. In functie de acest scop, vei construi diferit reclama. Cele mai eficiente campanii se concentreaza pe un singur scop. Daca ai mai multe scopuri, construieste cate o campanie pentru fiecare.

 

2. Stabileste publicul tinta

 

Probabil deja stii care este publicul tau. In caz contrar, gandeste-te. Ai deja clienti? Cine sunt ei? Sunt concentrati intr-o anumita zona geografica? Ce fel de activitati desfasoara, ce varsta au? Ce ii determina sa cumpere produsele tale, ce preocupari au etc? Incearca sa determini cateva profile posibile pentru clientii tai si construieste reclame diferite in functie de acestea.

Sa presupunem ca ai o pensiune la munte si ai identificat 3 tipuri de clienti: Familii cu copii, grupuri de cercetasi, tineri aflati in luna de miere. Fiecare grup are alte nevoi si asteptari: familiile vor liniste, curatenie, si confort, grupul de cercetasi nu are foarte mari pretentii la confort si vine cu scopul de a face cat mai multe excursii si activitati in padure, cei veniti in luna de miere vor atmosfera romantica. Pentru cele 3 grupuri, seteaza 3 tipuri de reclama:

  1. pentru familii: Vino la pensiunea X in perioada 3-8 martie! Acum iti oferim confort intr-un apartament spatios la pret de camera dubla!
  2. pentru cercetasi: Vino sa explorezi padurile minunate din statiunea X! Cate un binoclu cadou pentru fiecare cercetas si pranzul la pachet pentru zilele de excursie!
  3. pentru luna de miere: Petrece-ti luna de miere la Pensiunea X! Plimbare cu trasura prin cele mai frumoase zone ale statiunii x, cina romantica in apartamentul nuptial!

 

3. Creeaza reclama si seteaza bugetul

 

** Mergi la http://www.facebook.com/advertising/ si apasa butonul “Create an Ad”.

** Daca nu esti deja logat, introdu datele de login in partea dreapta sus (datele pe care le-ai folosit atunci cand ai creat pagina de Facebook in prima lectie din ghid). Dupa cum spuneam si mai sus, poti promova site-ul tau, pagina de Facebook, un eveniment, chiar si o aplicatie etc. Dupa ce te-ai logat, selecteaza pagina pe care vrei sa o promovezi, asa cum vezi in imaginea de mai jos (eu voi selecta www.domainguru.ro, una dintre paginile mele de test pe Facebook. Daca vrei sa promovezi un site trebuie sa selectezi optiunea “External URL”. Daca ai evenimente sau aplicatii curente, acestea iti vor aparea in acelasi box..le poti promova pe oricare dintre ele.).

Bifeaza, apoi, in dreptul lui Type, “Facebook Ads”. Destination Tab este Tab-ul pe care vrei sa “aterizeze” clientul atunci cand da click pe reclama ta (wall, info, photos, discussions, events, videos, links, notes. Despre toate acestea am scris in prima lectie). Titul este completat automat pentru paginile de Facebook, si va fi intotdeauna numele paginii. Completeaza sectiunea “Body”, evidentiind foarte clar despre ce este reclama ta: produse, servicii, beneficiile lor, oferte etc…adreseaza-te direct clientului, indeamna-l la actiune, nu scrie pe un ton neutru si nu uita sa adaugi o imagine. Vei vedea in josul paginii cum va arata reclama ta.

Am creat reclama, urmeaza sa setam publicul tinta, dupa ce dai click pe butonul “Continue”. Facebook-ul ne permite sa targetam exact segmentul demografic pe care il dorim, facand posibil sa alegem public dintr-o anumita zona geografica, sau care se incadreaza in anuminte grupe de varsta si sex, si chiar oameni cu anumite interese, ocupatii sau joburi. Gandeste-te bine atunci cand setezi acest camp (Likes & Interests), pentru ca nu toti oamenii isi declara interesele sau jobul atunci cand isi fac un profil. Setarea acestui camp ii exclude pe toti care nu si-au completat profilul cu interese, joburi etc.

Setarea Campului “Connections” trebuie, de asemenea, sa fie efectuata cu multa prudenta. Daca scopul tau este sa aduci fani noi paginii tale de Facebook, atunci e bine sa bifezi optiunea “Only people who are not fans of ______”. Nu are sens sa arati aceasta reclama oamenilor care deja sunt fanii tai. Este probabil ca o parte din ei sa dea click pe reclama ta si sa fii astfel taxat. Altfel, daca ai o oferta pentru cei care sunt deja fanii tai pe Facebook, atunci le arati doar lor reclama, bifand optiunea “Only people who are fans of _______”. Analizeaza cu atentie toate optiunile si selecteaz-o pe cea care ti se potriveste cel mai bine.

Facebook merge mai departe cu segmentarea publicului si iti da posibilitatea sa targetezi dupa tipul de Relationship (spre exemplu daca esti un site de matrimoniale poti selecta publicul “Single” sau daca esti o firma care organizeaza nunti, ii poti selecta pe cei “Engaged”. La fel, ii poti targeta pe cei ai caror zi de nastere este astazi si le poti oferi un cupon cadou de ziua lor etc). Sunt multe posibilitati de targetare si segmentare (vezi si “Education & Work”), trebuie doar sa te gandesti bine si sa fii creativ.

Dupa ce cream reclama si selectam audienta, urmeaza sa setam bugetul. Sunt doua lucruri importante aici. Primul este setarea unui buget zilnic sau lifetime. Daca setezi un maxim de 30 de dolari pe zi sa zicem, cheltuirea acestora este distribuita intr-o zi. Daca cei 30 de dolari s-au terminat la mijlocul zilei, atunci reclama este oprita si repornita a doua zi. Daca setezi un buget lifetime de 300 de dolari sa zicem si alegi un interval de desfasurare a campaniei de 10 zile, bugetul zilnic va fi tot de 30 dolari, cu diferenta ca daca sunt cheltuiti doar 20 intr-o zi, restul de 10 sunt repartizati pe numarul de zile ramase.

Al doilea lucru despre care vorbeam, este “Pricing”. Ai doua optiuni (Pay for impressions si Pay for Clicks) din care poti alege. Optiunea Pay for Impressions (plata la mia de afisari) se recomanda pentru campaniile de crestere a awarness-ului (ex. vreau ca lumea sa stie despre existenta companiei sau a paginii de Facebook), pecand Pay for Clicks (plata pentru fiecare click) se recomanda in campaniile bazate pe actiune (ex. vreau sa ofer clientilor de pe Facebook un cupon de reduceri cu scopul de a creste vanzarile). Ce trebuie sa stii este ca poti schimba oricand pe parcursul campaniei aceste setari, si calea optima o poti gasi prin teste.

 Ultimul pas este plasarea comenzii :) .

 

4. Intelege politicile de advertising stabilite de Facebook si procesul de aprobare a reclamelor.

 

Detalii despre politicile de advertising stabilite de Facebook, modul de aprobare a reclamelor, ce aveti si ce nu aveti voie sa promovati etc, gasesti aici.

Felicitari! Acum ai o pagina de Facebook si o si promovezi prin Facebook Ads!

PS Daca ai intrebari cu privire la paginile Facebook, poti lasa un comentariu aici sau imi poti trimite un email si o sa fac un articol in care o sa incerc sa iti raspund.


34 Responses to “Cum sa iti promovezi pagina prin Facebook Ads”

  1. wanda says:

    Eu am niste intrebari:
    - cat anume se plateste pentru cele 1000 de afisari?
    - cu ce/cum se plateste catre Facebook?

    Mersi mult :)

    • Florenta says:

      Buna Wanda,

      In functie de setarile pe care le faci, Facebook iti va sugera un interval optim in care ar trebui sa se invarta pretul pe mia de afisari. Evident, cu cat pretul pe care alegi sa il platesti este mai mare, cu atat reclama ta se va fi mai bine pozitionata intre celelalte rezultate. Spre exemplu, eu am ales sa targetez publicul care si-a exprimat un interes pentru “Z magazin pentru copii” si mi-a fost sugerat pretul de GBP 0.14 – GBP 0.26. Ca sa iti faci o idee mai clara, mergi si tu si joaca-te cu optiunile aici http://www.facebook.com/advertising/. In legatura cu modul de plata, poti plati cu cardul sau prin paypal. Sper ca ti-am fost de folos.

      o zi buna

  2. cristina s says:

    daca vrei sa faci o campanie de o luna si alegi sa zicem 400 euro buget de campanie, cand iti vor lua banii de pe card? in momentul plasarii comenzii sau in fiecare zi? daca aleg un bid de 0,4 inseamna ca voi avea 1000 de vizualizarii ( la optiunea CPC), se impart in mod egal intre cele 30 de zile sau voi avea pana la epuizarea banilor lucru care se poate intampla in 2 saptamani?
    am vazut ca mai scrie ca se platesc si alte taxe..se refera la TVA?

    multumesc!

  3. alina says:

    Ca sa creez o pagina pentru o pensiune turistica pe Facebook …gratuit… singura modalitatea e sa o fac la fel cum sunt cele pentru orice persoana sau apelez la varianta “Creează o pagină pentru o vedetă, o trupă sau o companie”.

  4. alina says:

    Cum ar trebui sa aranjez toate informatiile in pagina?Unde as putea publica tarifele sau ofertele?Toate informatiile noisalepublic la “stare”?Mi-ar fi placut si pt,aparent aceasta banala creare de pagina, sa fi facut o schema.

  5. Madalin says:

    si cat trebuie sa platesc pentru acesta reclama?

  6. Madalin says:

    Cat trebuie sa platesc pentru aceste reclame?

  7. Stane Deea says:

    Buna! Am citit tot ce ai scris tu si am o intrebare: n’am inteles un lucru eu mi’am facut o pagina de facebook pentru blog:https://www.facebook.com/pages/Stane-Deea-Blog/361046157239832 si vreau sa’i fac reclama …..TREBUIE SA PLATESTI ca sa iti faci reclama sau….?
    ASTEPT UN RASPUNS! Multumesc >:D<

  8. Adriana says:

    Am si eu o intrebare…Se trimite si o factura prin care sa vad cat am platit, pentru a fi ok in contabilitate? Sau cum se procedeaza?

  9. darius says:

    Va deranjez si eu cu o intrebare: luam exemplul meu, am facut o campanie ads si am pus buget per zi de 5 $, am adunat pana acum de plata vreo 10 dolari, insa pe card aveam 5-6 lei, la cat timp sau ce suma am limita pt a platii, si ce se intampla daca nu platesc? astept un raspuns

    • Roxi says:

      Buna, am vazut aici intrebarea ta, de asemenea am vazut ca nu a mai scris nimeni nimic legat de asta, poti sa-mi spui ce s-a intamplat cu plata pana la urma? te-au obligat cumva sa platesti dupa sau ce s-a intamplat, ai platit pana la urma? mersi mult

      • Darius says:

        Buna Roxi, eu am lasat campania sa mearga pana sa oprit singura, eu neavand bani pe card! sa oprit pe la 30$ si am primit instintare cum CA sursa de finantare ( respectiv cardul meu) nu are fonduri suficiente! si cam asa sa terminat treaba..

  10. Razvan says:

    As avea o intrebare si as foarte recunoscator pentru un raspund din partea dvs:

    Ce e mai rentabil sa promovezi pagina de facebook a unui site sau direct site-ul in sine?

    Si inca, ceva e mai productiv sa optezi pentru like-uri sau pentru promovarea posturilor?

    Va multumesc mult!

  11. elena says:

    deci eu nu resusesc sa platesc!!!!am urmat toate demersurile,am plasat comanda…dar nu mi-au oprit niciun ban!!!help pls

  12. Marius says:

    Buna ziua
    In speranta ca nu a expirat acest topic adresez o intrebare:

    In facebook am creeat o reclama. defapt apare sub numele de “campanie” . camapanie si reclama este acelasi lucru? sau trebuie sa creez si o reclama ?

  13. Roxana says:

    buna, vreau si eu sa te intreb, daca pentru prima campanie se ofera ceva cupoane cum este la adwords, nu se alta dar vad destui indivizi care vand pe internet.
    Astept un raspuns.

    O zi buna!

  14. flory says:

    Buna ziua.Am inceput sa folosesc si eu publicitatea pe fbk…pana acum e ok..insa…nuj ce am facut…am vrut sa schimb modalitatea mea de palata, am vrut sA sterg contul meu de paypall si sa pun altul si acum nu ma mai lasa deloc…pagina mea la plati e alba,reclama nu pot face..ma puteti ajuta cumva/??????

  15. Florenta says:

    cat vrei sa investesti….de la 0 la infinit :)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Facebook plugins pentru site-uri – cum sa le integrezi si de ce » Siteguru.ro - Blog despre Social Media, SEM, PR - [...] scris deja despre cum sa faci o pagina de Facebook pentru firma/ brand/ produs/ trupa etc, despre cum sa ...
  2. Word of Mouth Marketing cu Facebook Sponsored Stories » Siteguru.ro - Blog despre Social Media, SEM, PR - [...] Diferenta dintre Facebook Sponsored Stories si Facebook Ads este ca in primul caz promovezi recomandarile altora, pecand in cel ...
  3. Acum poti trece de la Profil la Pagina de Facebook, transformandu-ti prietenii in fani » Siteguru.ro - Blog despre Social Media, SEM, PR - [...] putea adauga si posibilitatea de promovare prin Facebook Ads – despre care am scris aici si aici- cat si ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

logo
logo
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes