logo

Facebook plugins pentru site-uri – cum sa le integrezi si de ce

logo

Am scris deja despre cum sa faci o pagina de Facebook pentru firma/ brand/ produs/ trupa etc, despre cum sa o promovezi prin Facebook Ads, si despre cum masori performanta butonului de Like si a plugin-ului comments box integrate in site-ul tau cu Facebook Insights for Websites.

Astazi o sa scriu despre ce alte plugin-uri poti integra in site-ul tau si la ce sunt bune ele, lasand pentru un articol viitor subiectul despre cum sa folosesti Graph Api pentru a personaliza si in alte moduri experienta fiecarui vizitator in parte. Am mai scris despre plugin-uri in articolele despre cum performeaza site-urile de stiri sau clinicile romanesti pe Facebook dar acum o sa tratez subiectul la modul mai general si nu aplicat la un anumit segment. La sfarsit, o sa indic un link unde puteti vedea mai multe studii de caz recomandate de Facebook.

Platforma de Facebook te ajuta sa iti faci site-ul mai social. Poti folosi plugin-urile sociale oferite de Facebook (butonul de Like, Activity Feed, Recommendations, Like Box, Login Button, Registration, Facepile, Comments Box si Live Stream) sau Graph Api, care iti permite sa accesezi intregul grafic social al unui user, avand astfel posibilitatea sa creezi o experienta cat mai personalizata pentru utilizatorii site-ului tau.

Despre Plugin-urile sociale de la Facebook:

Butonul de Like

 

Cred ca toate site-urile (fara exceptie) trebuie sa aiba integrat butonul de Like. Acesta se poate adauga site-ului in intregime sau bucatilor de continut din site-ul tau. O sa iau ca exemplu Facebrands.ro. Pe mai toate paginile, in stanga sus se poate observa butonul de like pentru tot site-ul. Atunci cand un user apasa acel like, el recomanda prietenilor lui site-ul facebrands.ro in intregime. De asemenea, butonul este integrat si pentru diferite bucati de continut, ca de exemplu aici.

Atunci cand un user face click pe acel buton din articol, el recomanda prietenilor lui acel articol din site. Butonul se poate integra nu numai articolelor, ci si oricarei bucati de continut (video, prezentare, foto, comentariu etc).

La ce e bun butonul? In afara de faptul ca da vizitatorilor site-ului tau posibilitatea sa recomande foarte usor continut, el personalizeaza, pe deasupra, exeprienta vizitatorilor. Atunci cand un vizitator vine pe site-ul tau, el nu vede un site sau un continut oarecare, ci un site sau un continut pe care l-au recomandat prietenii lui inainte, pentru ca in afara de faptul ca vede butonul, el va vedea langa acel buton si numele prietenilor care l-au apasat inainte, cu mesajul (x, y si z likes this, unde x, y si z sunt prietenii lui, si unde x, y si z se schimba in functie de fiecare vizitator in parte). Bineinteles, pentru ca cele de mai sus sa poata avea loc, e nevoie ca userul sa fie logat in contul lui de Facebook.

Exista 3 tipuri de butoane (standard, button count si box count) si optiunea de a afisa fetele prietenilor care au facut like inainte, sau doar numele lor. Nu recomand un tip de buton in defavoarea altuia, ci doar sa testati care tip de buton si care asezare a lui merge mai bine pentru userii site-ului tau in particular. Puteti testa si masura rezultatele folosind Facebook Insights for Websites (am scris un articol aici).

Pentru detalii tehnice despre cum se implementeaza acest buton, mergi aici.

Like Box

Este tot un soi de Like dar se refera la pagina de Facebook si nu la site. Cu alte cuvinte, trebuie mai intai sa creezi o pagina si mai apoi sa integrezi box-ul de Like in site. Plugin-ul da posibilitatea vizitatorilor sa recomande pagina de Facebook direct de pe site-ul tau, nefiind nevoie sa intre pe pagina. De asemenea, plugin-ul afisaza cele mai recente postari de pe pagina de Facebook, numarul de funi, si prietenii care au recomandat aceasta pagina.

Marele avantaj al acestui plugin este ca odata ce un user a devenit fun al paginii de Facebook, orice publici pe acea pagina va aparea in NewsFeed-ul lui, ceeace iti da posibilitatea sa ii comunici mai departe mesajele tale. E ca si cum ar subscrie la newsletterul tau. Atentie insa! Multi dintre funi tind sa ascunda mesajele de la companii care comunica excesiv sau irelevant, sau chiar sa dea Unlike, caz in care ai disparut de tot din sistemul lui.

Pentru detalii cu privire la implementarea acestui plugin in site-ul tau, mergi aici.

Activity Feed si Recommendations

 

Sunt doua plugin-uri care fac cam acelasi lucru, si anume, atunci cand vizitatorul este deja logat pe Facebook si intra in site-ul tau, poate vedea link-urile pe care prietenii lui le-au recomandat, fie prin like fie prin share. Diferenta dintre cele doua este ca Activity Feed grupeaza activitatile pe fiecare prieten, afisand si portretul acestuia in dreptul activitatii (x liked a link, y shared a link etc), pecand Recommendations grupeaza activitatile in functie de link-uri, afisand link-urile cu cele mai multe recomandari (adica referitor la un link: x, y and 5 other people shared this, unde x si y sunt prieten.), poza de profil nefiind afisata.

Aceste plugin-uri sunt foarte utile, in special site-urilor de continut, cum ar fi site-urile de stiri, bloguri, site-uri de foto sau video etc, personalizand si mai mult experienta vizitatorilor, sporind implicarea acestora pe site si scazand rata de bounce.

Poti combina cele doua pluginuri, afisandu-le pe amandoua in acelasi box pe site-ul tau (vezi cum aici)

Pentru detalii tehnice despre cum se implementeaza Activity Feed si Recommendations mergi aici si aici.

Butonul de Login

Acest plugin afisaza fotografia de profil a prietenilor care s-au inregistrat deja pe site, impreuna cu un buton de fLogin. Prin afisarea fotografiilor de profil, site-ul este recomandat inca o data, fiind un fel de indemn la inregistrare. Implementarea lui ar trebui sa creasca rata de inregistrare pe site.

Butonul fLogin este cel care face posibila logarea in site cu datele de Facebook, fara sa fie nevoie, in prima faza, ca userul sa completeze un formular de inregistrare pe site. Acest formular de inregistrare este motivul multor bounce-uri, oamenii fiind satui sa completeze permanent formulare. Mai tarziu, in functie de ce doreste sa faca pe site-ul tau, ii poti cere o informatie sau alta, completandui-o profilul pe parcurs.

Registration Button

Este un plugin care inlesneste procesul de inregistrare pe site, prin faptul ca permite extragerea datelor userului din contul acestuia de Facebook. In cazul in care vizitatorul care doreste sa se inregistreze nu are un cont de Facebook, atunci i se va afisa un formular nou, pe care el il va completa.

Pentru implementarea in site, mergi aici.

Comments Box

Despre Comments Box Plugin am mai scris aici.

Este un plugin care activeaza comentariile pentru site-ul tau (pentru articole, poze, video, sau orice alte tipuri de continut). Pentru a folosi acest plugin utilizatorii trebuie sa aiba cont de Facebook, Yahoo sau, mai nou, AOL. El aduce niste avantaje fata de sistemul normal de comentarii, si anume:

  • afisaza comentariile diferit, in functie de fiecare utilizator, punand in top comentariile facute de prieteni
  • atunci cand un utilizator posteaza un comentariu pe site-ul tau, acesta se publica automat si pe wall-ul lui, si automat in newsfeed-urile unor pieteni din Facebook. Astfel, printr-un simplu comentariu, continutul tau ajunge si in atentia altor oameni, fiind foarte probabil pentru unii dintre ei sa comenteze la randul lor.
  • toate comentariile care au mai departe loc pe Facebook cu privire la continutul tau, se vor publica automat si in site-ul tau
  • nimeni nu poate comenta anonim, responsabilizand mai mult userii si descurajand spamurile sau injuraturile

Pentru detalii tehnice cu privire la integrare click aici.

Live Stream

 

Un plugin care permite userilor sa discute in timp real pe site-ul tau. Este ca un modul de chat. Daca optiunea “Post to Facebook” nu este debifata, tot ce se discuta prin aceasta aplicatie este postat si pe wall-ul utilizatorului. Facebook recomanda acest plugin in special atunci cand difuzezi un eveniment live pe site (ex. Un concert, un speech, webinar, jocuri multiplayer etc).

Pentru detalii tehnice cu privire la integrare click aici

Pentru mai multe detalii despre cum au integrat altii aceste plugin-uri, viziteaza pagina pusa la dispozitie de catre Facebook .

LATER EDIT – 27.Apr.2011 – Butonul de Send – vezi detalii despre modul de implementare si functinalitati aici.

LATER EDIT – 10.12.2011. – Butonul de subscribe

vezi detalii despre implementare aici


8 Responses to “Facebook plugins pentru site-uri – cum sa le integrezi si de ce”

  1. Duhul says:

    Salutare tuturor, exista si o varianta inversa, sa apara pe site-ul meu tot ce public pe facebook? De exemplu daca am o pagina de companie pe facebook si public un articol acolo , sa apara si pe o anumita pagina dedicata din blogul meu personal?

  2. tricky says:

    side unde pot descarca plug inurile astea?

  3. Doina says:

    cum sa-mi instalez comment box pe blogul meu?

  4. George says:

    sall all

    Bai eu stiu ca exista un script in care oricine intra pe site automat da click la o pagina de fan page dar nu stiu cum se numeste , ma poate ajuta cineva

  5. IonToma says:

    Mersi … de mult catam asa ceva.

  6. net download says:

    bune informatii, ms mi-au fost de mare ajutor

  7. Florenta says:

    cu placere :) . spor

Trackbacks/Pingbacks

  1. Facebook testeaza butonul de Like cu Post Preview » Siteguru.ro - Blog despre Social Media, SEM, PR - [...] optiunea de comment nu va fi valabila. Despre butoanele de Like si alte plugin-uri am scris aici. Pentru implementare sau ...
  2. Facebook testeaza un nou like - [...] optiunea de comment nu va fi valabila. Despre butoanele de Like si alte plugin-uri am scris aici. Pentru implementare sau ca ...
  3. Facebook testeaza un nou like - [...] optiunea de comment nu va fi valabila. Despre butoanele de Like si alte plugin-uri am scris aici. Pentru implementare sau ca ...
  4. Nou de la Facebook – butonul de Send » Siteguru.ro - Blog despre Social Media, SEM, PR - [...] celelate plugin-uri de la Facebook am mai scris aici. ...
  5. Cum sa iti promovezi Pagina, Aplicatia, Jocul sau Domeniul cu Facebook Sponsored Stories » Siteguru.ro - Blog despre Social Media, SEM, PR - [...] Cum integrezi plugin-urile de la Facebook in site [...]
  6. Facebook a lansat butonul de subscribe pentru site-uri | Siteguru.ro - [...] Codul pentru buton se gaseste aici. Informatii despre alte plugin-uri gasiti aici. [...]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

logo
logo
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes